W piątek 11 października w ramach lekcji matematyki klasa 6a wzięła udział w zajęciach pozwalający powtórzyć zagadnienia związane z liczbami całkowitymi. Ich celem było nie tylko utrwalenie materiału poznanego na wcześniejszych lekcjach, ale również nauka współpracy i zdrowej rywalizacji oraz dobra zabawa. Powtórka przed pracą klasową została przeprowadzona w formie escape roomu w obecności zaproszonych nauczycieli i przygotowana na podstawie materiałów zawartych na stronie internetowej https://krolowamatma.pl/.
„Escape Room – liczby całkowite” to zabawa, w której uczniowie dowiadują się, że utknęli w mroźnej pułapce. Szalony naukowiec urządził sobie tajne laboratorium w piwnicy budynku, w którym się znajdują. W dodatku podjął próbę opracowania urządzenia, które miało utrzymać dobrą pogodę. Niestety, w trakcie ostatniego eksperymentu urządzenie uległo poważnej awarii. Temperatura w całym budynku zaczęła gwałtownie spadać. Przestały działać wszystkie sprzęty elektryczne, a drzwi i okna zostały zablokowane. Nikt nie mógł opuścić budynku, natomiast sam naukowiec nagle zniknął… Droga ucieczki jest tylko jedna, uczniowie muszą wykazać się znajomością liczb całkowitych i ustalić hasło do sejfu, w którym znajduje się instrukcja wyłączenia maszyny.
W dniu przeprowadzenia zabawy nauczyciel podzielił klasę na grupy – każda grupa pracowała na tym samym materiale i szukała kodu do kłódki niezależnie od innych grup. Na początku lekcji szóstoklasiści obejrzeli filmik wprowadzający do gry, dodatkowo każda grupa otrzymała list do uczniów powtarzający informacje zawarte w filmie. Zadaniem uczniów było rozwiązanie 6 wskazówek. Pięć z nich zawierała zadania powtarzające materiał przerobiony w dziale „Liczby całkowite”, rozwiązaniem każdej była pewna liczba. W ramach ostatniego zadania (wskazówki nr 6) należało znaleźć kod do kłódki z wykorzystaniem liczb uzyskanych w wyniku poprawnego rozwiązania poprzednich wskazówek. Grupa, która uzyskała kod końcowy zgłaszała prowadzącemu zajęcia chęć sprawdzenia czterocyfrowego szyfru. Wygrała ta, której jako pierwszej udało się otworzyć wirtualną kłódkę.
Joanna Karwat